REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

46 ma być. Pytanie w jakiej formie

Mieszkańcy północnej części aglomeracji łódzkiej wciąż nie wiedzą jak będą dojeżdżać do Łodzi w przyszłym roku. Władze tego miasta wypowiedziały obowiązujące od 1993 r. porozumienie, na mocy którego istnieje linia 46. W obecnej formie – obsługiwanej przez spółkę Międzygminna Komunikacja Tramwajowa ma działać do końca 2011 r. Co potem?

 – Na razie nie ma jeszcze wiążącej decyzji co do kształtu funkcjonowania połączenia, ale linia 46 na pewno będzie utrzymana. Propozycja Łodzi nie jest dla nas satysfakcjonująca. Obecnie obliczamy koszty funkcjonowania połączenia w różnych wariantach, robimy symulacje – mówi Grzegorz Leśniewicz, wiceprezydent Zgierza.

Na razie gminy: Zgierz, miasto Zgierz i Ozorków nie wypracowały wspólnego stanowiska. Inaczej postąpiły gminy Łódź i Konstantynów Łódzki, które zawarły już porozumienie w sprawie linii 43 – jej istnienie również było zagrożone. Zapewnia ona dojazd mieszkańcom Lutomierska i Konstantyna Łódzkiego do Łodzi. Zajezdnia i tramwaje dotychczasowego przewoźnika – Tramwajów Podmiejskich trafić mają do nowego – MPK Łódź. Również pracownicy etaty mają mieć zagwarantowane u łódzkiego przewoźnika. 

Tymczasem pracownicy spółki MKT rozpoczęli akcję protestacyjną przeciwko planom likwidacji linii 46 – jedynej obsługiwanej przez tego przewoźnika. Chcą bronić swoich 130 miejsc pracy. Oplakatowana została zajezdnia oraz tramwaje, a podróżni otrzymują ulotki informacyjne.

W obronę połączenia zaangażowali się zgierscy samorządowcy i politycy związani z PIS: Radosław Gajda – radny sejmiku wojewódzkiego, Bogumiła Kapusta – zastępca prezydenta Zgierza i poseł Marek Matuszewski, który informuje na swojej stronie internetowej o organizacji kolejnego protestu w obronie linii tramwajowych przed Urzędem Miasta Łodzi w piątek 5 sierpnia o godz. 14.00

Inne

Ciekawe artykuły