REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Będą konsultacje w sprawie rozkładu jazdy

Premier wpadł w pułapkę „ACTA”. Wcześniej władze Zgierza zaliczyły podobną „wpadkę” z łaźnią miejską. Nagłe zamknięcie obiektu i wystawienie jego na przetarg wywołały „lamenty” i „okrzyki” niezadowolenia na naszym zgierskim podwórku. Dlatego obecnie zgierski ratusz wyczulony na nastroje społeczne zapowiada z wyprzedzeniem konsultacje społeczne w sprawie zmian rozkładu jazdy komunikacji miejskiej. 

Nasi radni postulują dość dużo zmian w rozkładach jazdy i samym systemie komunikacji. Chcemy przede wszystkim zebrać opinie mieszkańców. Skierujemy pytania do jednostek pomocniczych – rad osiedli. Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że każde osiedle będzie zabiegało o to, aby kursów w ich okolicy było jak najwięcej. Naszym zadaniem będzie połączenie tych interesów – mówi Grzegorz Leśniewicz, wiceprezydent Zgierza. – Najwięcej zastrzeżeń pojawia się odnośnie tego, że w centrum miasta autobusy często jeżdżą grupami tzw. „stadami” – jeden za drugim. Będziemy starali się zaproponować kursy w nieco innych godzinach
 
Propozycje zmian zostaną zamieszczone na stronach internetowych MUK. Tam też mają znaleźć się ankiety z pytaniami do mieszkańców. 
 
Inne zapowiadane zmiany to wprowadzenie taktowania – równych odstępów czasowych pomiędzy poszczególnymi kursami, tak aby wyeliminować zjawisko tzw. „stad autobusowych” a co za tym idzie „puste kursy” autobusów występujące w sytuacji gdy jeden autobus jedzie bezpośrednio za drugim; zwiększenie liczby kursów na najbardziej obleganych liniach poprzez dostosowanie ich do potoków pasażerskich oraz zwiększenie dostępności komunikacji dla mieszkańców m.in. ul. Kasprowicza, Szczawińskiej czy os. 650-lecia. 
 
Mamy już gotowy projekt nowych rozkładów jazdy. Ostatnio byliśmy jednak skoncentrowani na porozumieniu tramwajowym. Teraz wracamy do tematu zmian w kursowaniu autobusów MUK – mówi Mariusz Miśkiewicz, p.o. kierownika MUK Zgierz. – Podejrzewam, że konsultacje będą mogły rozpocząć się na przełomie marca i kwietnia. Najpierw musimy jednak uzyskać akceptację ww. zmian w formie  aneksu do obowiązującej umowy z przewoźnikiem – firmą MARKAB. Nie jest to łatwe, gdyż wyeliminowanie zjawiska „pustych kursów” będzie oznaczało dla spółki mniejsze zyski
 

Inne

Ciekawe artykuły