Jeszcze w sierpniu ruszy regionalna kampania promocyjna zgierskiego Miasta Tkaczy. Urząd Miasta Zgierza pozyskał unijne dofinansowanie na promocję sztandarowego zgierskiego Parku Kulturowego w ramach konkursu na promocję marki i regionu.
Za 148 tys. zł pozyskanych z Unii Europejskiej wyprodukowane zostaną telewizyjne spoty reklamowe skierowane do dwóch grup docelowych – dzieci i młodzieży oraz dorosłych. Mają one zachęcać do odwiedzenia Miasta Tkaczy. Spoty emitowane będą w dniach 29 sierpnia – 15 września na antenie TVP3 Łódź. Zaprojektowane zostało również samo logo Miasta Tkaczy. Opracowane zostały też katalogi reklamowe w trzech językach (polskim, angielskim i niemieckim). Mają one być wydane w poręcznej formie, tak aby łatwo je było można schować do bagażu czy przewieść samolotem. Opowiadać będą o Zgierzu jako Mieście Biedermeier, Zgierzu – mieście cudu gospodarczego oraz o samych meblach z epoki Biedermeier. W ramach projektu także drogi przebiegające przez miasto zostaną oznaczone tablicami kierunkowymi wskazującymi dojazd do Miasta Tkaczy.
– Podsumowaniem naszych działań będzie impreza masowa, która zaplanowana jest na 16 września. Podczas niej prezentowanie będą pokazy rękodzieła ludowego, odwiedzić będzie można zrewitalizowane domy tkackie, zapoznać się z projektem. Wieczór uświetni występ zespołu Dżem – zachęca Bogumiła Kapusta z Parku Kulturowego Miasto Tkaczy.