REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Podsumowanie akcji "Dobry Wzrok na Start" – ITALOOPTICA

Akcja „Dobry wzrok na start” organizowana przez salony optyczne ITALOOPTICA trwała od 1 września do 12 października 2014 roku równolegle w Zgierzu, Głownie i Łodzi. Miała ona na celu zapewnienie uczniom szkół podstawowych oraz gimnazjów rozpoczęcia roku szkolnego z prawidłowo zadbanym wzrokiem i odpowiednio dobranymi oprawami.

W ramach akcji, każdy wyżej wspomniany uczeń mógł przy zakupie okularów otrzymać wysokiej klasy soczewki z powłoką antyrefleksyjną za 1zł zamiast 160zł. Soczewki z powłoką antyrefleksyjną są bardzo istotne podczas edukacji, gdyż zapewniają uczniom komfort widzenia w szkole jak i poza nią. 

Mając na uwadze problemy wielu pacjentów odwiedzających salony Italooptica, którzy zbyt późno zgłosili się po pomoc do lekarza okulisty, pomysł przeprowadzenia akcji spodobał się naszej okulistce – dr n. med. Agacie Błaszczyk. Jak twierdzi krótkowzroczność to epidemia i trzeba ją wykrywać badaniami kontrolnym już u najmłodszych pacjentów. „Krótkowzroczność bardziej uwarunkowana jest czynnikami środowiskowymi i uważa się ją za coraz częściej spotykany problem społeczny obecnych czasów. Krótkowzroczność ma tendencję do pogłębiania się w okresie nauki szkolnej. Z badań wynika, że między 5-8 r.ż. występuje u 1-2%, w grupie młodzieży 13-17 r.ż. u 12-26%, a u osób między 16-41 r.ż. sięga 16-41 %. Rozwój krótkowzroczności związany jest z liczbą godzin wykonywanej pracy z bliska”  – dr n. med okulista Agata Błaszczyk

Rodzice młodych pacjentów byli pozytywnie zaskoczeni atrakcyjności akcji, z której skorzystało na terenie Zgierza 158, Głowna – 68 i Łodzi – 54 uczniów. 

Na sukces akcji zapracowaliśmy wspólnymi siłami z naszymi patronami. Byli nimi: Prezydent Miasta Zgierza Iwona Wieczorek oraz Burmistrz Miasta Głowna Grzegorz Janeczek. Ogromne podziękowania należą się również Urzędowi Miasta Zgierza, Wydziałowi Oświaty i Urzędowi Miasta Głowna za pomoc w dystrybucji informacji o akcji. W organizacji na terenie Zgierza wspierała nas również firma Markab.

Powodzenie akcji „Dobry wzrok na start” przerosło nasze oczekiwania jako organizatorów. Mamy nadzieję, że w przyszłości przy wsparciu instytucji oraz firm działających na terenie miast, gdzie mieszczą się nasze salony będziemy mieli szansę organizować więcej tego typu akcji społecznych.

Inne

Ciekawe artykuły

Jak spędzić udany urlop w Gdańsku?

Gdańsk to jeden z najpopularniejszych kierunków, w którym udają się urlopowicze przez cały rok. Położone tuż nad polskim nabrzeżem miasto obfituje w turystyczne atrakcje. Podpowiadamy,