REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Podsumowanie akcji "Dobry Wzrok na Start" – ITALOOPTICA

Akcja „Dobry wzrok na start” organizowana przez salony optyczne ITALOOPTICA trwała od 1 września do 12 października 2014 roku równolegle w Zgierzu, Głownie i Łodzi. Miała ona na celu zapewnienie uczniom szkół podstawowych oraz gimnazjów rozpoczęcia roku szkolnego z prawidłowo zadbanym wzrokiem i odpowiednio dobranymi oprawami.

W ramach akcji, każdy wyżej wspomniany uczeń mógł przy zakupie okularów otrzymać wysokiej klasy soczewki z powłoką antyrefleksyjną za 1zł zamiast 160zł. Soczewki z powłoką antyrefleksyjną są bardzo istotne podczas edukacji, gdyż zapewniają uczniom komfort widzenia w szkole jak i poza nią. 

Mając na uwadze problemy wielu pacjentów odwiedzających salony Italooptica, którzy zbyt późno zgłosili się po pomoc do lekarza okulisty, pomysł przeprowadzenia akcji spodobał się naszej okulistce – dr n. med. Agacie Błaszczyk. Jak twierdzi krótkowzroczność to epidemia i trzeba ją wykrywać badaniami kontrolnym już u najmłodszych pacjentów. „Krótkowzroczność bardziej uwarunkowana jest czynnikami środowiskowymi i uważa się ją za coraz częściej spotykany problem społeczny obecnych czasów. Krótkowzroczność ma tendencję do pogłębiania się w okresie nauki szkolnej. Z badań wynika, że między 5-8 r.ż. występuje u 1-2%, w grupie młodzieży 13-17 r.ż. u 12-26%, a u osób między 16-41 r.ż. sięga 16-41 %. Rozwój krótkowzroczności związany jest z liczbą godzin wykonywanej pracy z bliska”  – dr n. med okulista Agata Błaszczyk

Rodzice młodych pacjentów byli pozytywnie zaskoczeni atrakcyjności akcji, z której skorzystało na terenie Zgierza 158, Głowna – 68 i Łodzi – 54 uczniów. 

Na sukces akcji zapracowaliśmy wspólnymi siłami z naszymi patronami. Byli nimi: Prezydent Miasta Zgierza Iwona Wieczorek oraz Burmistrz Miasta Głowna Grzegorz Janeczek. Ogromne podziękowania należą się również Urzędowi Miasta Zgierza, Wydziałowi Oświaty i Urzędowi Miasta Głowna za pomoc w dystrybucji informacji o akcji. W organizacji na terenie Zgierza wspierała nas również firma Markab.

Powodzenie akcji „Dobry wzrok na start” przerosło nasze oczekiwania jako organizatorów. Mamy nadzieję, że w przyszłości przy wsparciu instytucji oraz firm działających na terenie miast, gdzie mieszczą się nasze salony będziemy mieli szansę organizować więcej tego typu akcji społecznych.

Inne

Ciekawe artykuły