W zgierskich autobusach i tramwajach już można nabyć i skasować bilet przez telefon komórkowy. System obejmuje wszystkie połączenia obsługiwane przez spółkę Miejskie Usługi Komunikacyjne. Na razie dotyczyć będzie tylko przejazdów jednorazowych – normalnych i ulgowych.
Bilet elektroniczny jest dostępny dla posiadaczy telefonów komórkowych z wbudowanym systemem Java. By zakupić bilet trzeba zarejestrować się w systemie i ściągnąć na komórkę specjalne oprogramowanie. Znajdzie się w nim informacja o formach płatności, z których można korzystać. Jedna z nich to przelew pieniędzy na konto obsługującej system firmy moBILET. Druga – to jednorazowe wyrażenie zgody na ociążenie kwotami za usługę naszego osobistego rachunku bankowego.
Bilet będzie można skasować przez komórkę zaraz po wejściu do autobusu lub tramwaju. W przypadku kontroli należy pokazać swój telefon. Na wyświetlaczu powinien pojawić się link z wygenerowanym numerem linii i numerem zakupionego biletu. Firma obsługująca system zapewnia, że nawet kiedy telefon się rozładuje nie zapłacimy kary. Skasowany bilet będzie można wydrukować i przedstawić jako dowód w dziale reklamacji.
Informacje o tym, jak krok po kroku skorzystać z usługi pojawią się wkrótce w zgierskich autobusach. Jednocześnie też prowadzone są szkolenia kontrolerów.
Ten system nic nas nie kosztuje, a ułatwia życie pasażerom – mówi Grzegorz Kowalski, kierownik MUK w Zgierzu. – Wiele punktów prowadzących sprzedaż biletów jest nieczynnych w weekendy. U kierowcy biletu też nie kupimy, bo ze względów bezpieczeństwa kierowcy nie chcą ich sprzedawać.
Elektroniczny bilet jest nowatorskim rozwiązaniem w regionie łódzkim. Podobne systemy działają tylko w dużych miastach, między innymi w: Warszawie, Poznaniu, Wałbrzychu, Radomiu, Toruniu.
Więcej informacji na stronie www.mobilet.pl i na infolinii: 0 801 805 990, 061 66 70 999.