REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Co się zmieni na drogowej mapie Łódzkiego?

Zmiany w sieci dróg w najbliższych latach będą tak znaczące, że poruszanie się po województwie bez aktualnej mapy stanie się uciążliwe. Mało tego – tradycyjne atlasy nie będą już w stanie nadążyć za zmieniającą się drogową rzeczywistością, a nawigacja GPS pomoże tylko wtedy, gdy będzie wyposażona w zaktualizowaną mapę.

Wśród najistotniejszych inwestycji w województwie na pewno znajduje się autostrada A2, która jeszcze przed mistrzostwami Euro 2012 miała usprawnić dojazd z Łodzi do Warszawy. Mimo że szanse na realizację inwestycji w terminie drastycznie spadły, na drogowej mapie województwa szykują się inne duże zmiany.

Plany drogowe w Łódzkiem: co się zmieni?
Jeszcze w tym roku będzie można korzystać z zachodniej obwodnicy Pabianic. Poza tym rozpocznie się budowa odcinka autostrady A1 Stryków – Tuszyn, który będzie jednocześnie wschodnią obwodnicą Łodzi (powinien zostać oddany do użytku w 2013 roku). W planach jest także zachodnia obwodnica miasta, która na tą chwilę ma powstać do końca 2014 roku.
Na początku maja powróciła też sprawa fragmentu drogi ekspresowej S8, która ma połączyć Łódź z Wrocławiem. Właśnie trwa przetarg na realizację tej inwestycji. Jeśli po wyborze generalnego wykonawcy nie będzie protestów ze strony konkurencji, budowa długo wyczekiwanego odcinka mogłaby się rozpocząć jeszcze wczesną jesienią.

Łódzkie stawia na obwodnice
W planach jest także obwodnica Bełchatowa, która wyprowadzi ruch tranzytowy z centrum miasta i usprawni przejazd na trasie Wrocław – Warszawa drogą krajową nr 8. Inwestycja została już wpisana do Programu Budowy Dróg Krajowych i Autostrad 2011 – 2015, co oznacza, że jej realizacja powinna rozpocząć się do 2013 roku.

Na mapie planowanych na najbliższe lata inwestycji drogowych znajduje się też obwodnica Łodzi i Zgierza (powinny zostać oddane do użytku w 2014 roku), a także Wielunia. Od czerwca ubiegłego roku w budowie jest też obwodnica Opoczna, której oddanie zaplanowano na jesień 2011.

GPS-y z mapą na dwa lata
Tak duże zmiany w sieci drogowej mają ogromny wpływ na codzienne poruszanie się po województwie. Plany miast i atlasy drogowe szybko się dezaktualizują, dlatego coraz popularniejsze są mapy instalowane w urządzeniach do nawigacji. Ale i one są narażone na skutki upływu czasu – starzeją się znacznie szybciej niż sam sprzęt, a wykupienie licencji na nowe mapy kosztuje od kilkudziesięciu do kilkuset złotych.

Tę specyfikę polskiego rynku zauważyła firma Mio Technology i w najnowszych modelach z linii Spirit 2011 zaoferowała darmową aktualizację map przez dwa lata. Firma uznała bowiem, że roczny okres bezpłatnych aktualizacji, to w polskich realiach zbyt mało.
Dokładna, aktualna mapa jest kluczowym elementem nawigacji GPS. Bez zaktualizowanej mapy używanie nawigacji właściwie nie ma sensu – mówi Tarik Hassan, CEE Marketing Manager Mio Technology. – W przeciwieństwie do krajów Europy Zachodniej, gdzie prace na drogach związane są głównie z remontami, w Polsce powstaje cała sieć nowych dróg. W tej sytuacji zarówno stary atlas, jak i zdezaktualizowana nawigacja GPS będą bezużyteczne – dodaje.

Informacje na Facebooku
Łódzkie nie jest jedynym województwem, które stawia na drogi, ale na pewno jednym z najlepiej rozwijających się. – Ponieważ doskonale zdajemy sobie sprawę z dynamiki zmian drogowych, zarówno w tym regionie, jak i w całej Polsce, postanowiliśmy zorganizować akcję edukacyjną, która uświadomi kierowcom, jakie zmiany czekają ich w wybranych miastach w Polsce – mówi Tarik Hassan z Mio.

Na swoim profilu na Facebooku firma informować będzie o wybranych zmianach na polskich drogach. – Mamy nadzieję, że dzięki temu pomożemy kierowcom odnaleźć się w zmieniającej się drogowej rzeczywistości – dodaje. Podczas tej akcji użytkownicy będą mieli okazję wygrać nawigację i gadżety Mio.

Inne

Ciekawe artykuły

Wesele w kolorystyce lawendy

Lawendowy to jeden z najpiękniejszych, a przy tym modnych kolorów, który wykorzystuje się w ślubnych dekoracjach. Wspaniale komponuje się z bielą! Motyw lawendy jest charakterystyczny