REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Kampania ekologiczna – Zgnieć butelkę

"Zgnieć butelkę" to kampania edukacyjno-informacyjna z zakresu ochrony środowiska dla mieszkańców województwa łódzkiego. Jej głównym celem jest zwrócenie uwagi na problem odpadów oraz podniesienie świadomości ludzi w zakresie ochrony środowiska, głównie recyklingu oraz gospodarowania odpadami. Kampania ma za zadanie promować zmniejszanie objętości odpadów oraz edukować, jak prowadzić świadomy recykling, jak segregować i jak postępować z odpadami, by zajmowały mniej miejsca.

Gospodarstwa domowe generują coraz więcej odpadów. Niemalże każdy produkt spożywczy pozostawia po sobie jednorazowe opakowanie, które trafia do kosza, a produktem najczęściej wypychającym nasze worki na śmieci są butelki PET. Z każdym rokiem zużywamy coraz więcej opakowań, w tym butelek PET. Napoje w opakowaniach PET są najchętniej używane w naszych domach, szkołach i w pracy. Rynek opakowań w Polsce i na świecie stale się rozwija, pojawia się coraz więcej atrakcyjnych, ale zbędnych opakowań. Stale wzrasta ilość odpadów komunalnych w przeliczeniu na 1 mieszkańca, przez co zwiększa się ich objętość. Rocznie zużywa się ok. 120 mln ton butelek PET i co rok jest ich o 5% więcej. Każdego roku statystyczny Polak wyrzuca ok. 3 kg butelek PET.
 
Kampania kładzie nacisk na promocję dobrych praktyk – zgniatanie odpadów, zwłaszcza butelek, opakowań kartonowych i puszek, a przez to redukowanie ich objętości. Ponadto, kampania ma motywować do zachowań proekologicznych.
 
Idea recyklingu będzie promowana w mediach, na billboardach i innych nośnikach miejskich tj. citylighty, autobusy, oraz podczas masowej imprezy integracyjnej "Zgnieć i zjedź", którą zaplanowano na 10 lutego 2012 r. na stoku narciarskim Góra Kamieńsk. Prowadzone będą także działania PR oraz niekonwencjonalne metody promocji tj. "FLASH-MOBY".
 
– Początkowo planowaliśmy zorganizowanie eventu 27 stycznia, ale ze względu na pogodę musieliśmy przesunąć termin. Potrzebujemy minusowej temperatury, aby być na stoku – mówi Katarzyna Domińczak, z firmy OPEN5, która jest organizatorem kampanii.
 
Więcej o kampanii na www.zgniecbutelke.pl

Inne

Ciekawe artykuły