Już niebawem w Wydziale Komunikacji Starostwa Powiatowego w Zgierzu zostanie wdrożony system zarządzania ruchem klientów.
Po tym jak zgierski wydział przejął obsługę wszystkich mieszkańców powiatu, wprowadzono wiele udogodnień, które mają na celu, jak najbardziej usprawnić załatwianie spraw w urzędzie. Klienci spoza Zgierza nie muszą stać w kolejce po numerek, gdyż udostępniono im trzy linie telefoniczne do umawiania się na wizyty. Mogą też sami zeskanować potrzebne dokumenty i wysłać je na adres mailowy: [email protected]. W ten sposób można uniknąć błędnego wypełnienia formularzy, bądź przykrej niespodzianki, kiedy przy okienku dowiadujemy się, że nie mamy przy sobie wszystkich dokumentów. Dodatkowo mieszkańcy Aleksandrowa Łódzkiego, Głowna i Gminy Ozorków, którzy nie mają dostępu do skanera, mogą skorzystać z pomocy gminnych urzędników.
– Pomimo, że w Wydziale Komunikacji nie obserwujemy kolejek przy okienkach, to postanowiliśmy za pomocą specjalnego systemu uporządkować przepływ klientów. Osoba, która przyjdzie do urzędu, po wydrukowaniu biletu przejdzie do stanowiska, przy którym będzie obsłużona – tłumaczy Starosta Zgierski Krzysztof Kozanecki. – Dzięki takiemu rozwiązaniu, wydział będzie w stanie obsłużyć do 20% więcej osób. System jest też przystosowany do umawiania wizyt przez Internet i telefon. Oprócz łatwej obsługi ma on jeszcze jeden plus dla mnie, jako pracodawcy – pozwala kontrolować efektywność pracy urzędników, ilu petentów przyjęli i jak długo to trwało.
System ma kosztować 40 tys. zł i powinien działać już od kwietnia.