REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Komunikat nr 6 Ruchu na Rzecz Obrony Linii Tramwajowej 46

Publikujemy treść komunikatu nr 6, jaki przesłany został do naszej redakcji przez Ruch na Rzecz Obrony Linii Tramwajowej "46" i Międzygminnej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim.

"W myśl listu intencyjnego, o którym pisaliśmy poprzednio, 26 marca 2012 zawarto porozumienie, regulujące nowe warunki funkcjonowania linii 46.

Jej obsługę przejęło Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne — Łódź (MPK), a spółki Tramwaje Podmiejskie (TP) z zajezdnią Brus przy ulicy Konstantynowskiej i Międzygminna Komunikacja Tramwajowa (MKT) z zajezdnią Helenówek przy ulicy Zgierskiej zostały postawione w stan likwidacji. Linię "46" obsługuje zajezdnia MPK przy ulicy Telefonicznej, a trasa została skrócona i zamiast do Chocianowic, w Łodzi tramwaj dojeżdża tylko do pętli na Zdrowiu.
Obowiązuje taryfa Lokalnego Transportu Zbiorowego w Łodzi. Choć w tym celu nie było potrzeby likwidacji konkurencyjnych przewoźników (o czym świadczą przykłady pomyślnego wdrożenia — również 1 kwietnia — wspólnego biletu dla MZK i PKS w Koninie, działanie od lat podobnych systemów w Warszawie czy Górnośląskim Okręgu Przemysłowym), dzięki wprowadzeniu możliwości podróży tramwajem "46" na jednym bilecie na całej trasie, taryfa staje się atrakcyjna: tańsze niż poprzednio bilety okresowe, indywidualnie możliwość wyboru biletu czasowego lub jednoprzejazdowego.
Po wielu wnioskach, zgodnie z Państwa postulatami, w dużej części tabor na linii "46" stanowią wciąż wygodne, pojemne i przyjazne pasażerom wagony niemieckie, przejęte w ilości kilkunastu sztuk przez MPK od TP i MKT.
Nie wiadomo jednak, co z całą resztą w pełni sprawnych wozów z Niemiec i Austrii, stojących bezczynnie na Helenówku — wiemy, że grozi im sprzedaż lub zezłomowanie!
Obawiamy się też o losy zajezdni likwidowanych spółek — Brus i Helenówek, kluczowych dla podmiejskich linii tramwajowych, oraz terenów na których się znajdują.
W artykule opublikowanym na stronie internetowej Urzędu Miasta Ozorkowa http://ozorkow.info.pl/?p=3892 czytamy, że burmistrz Jacek Socha deklaruje starania o modernizację linii, a prezydent Łodzi Hanna Zdanowska zapewnia zwrócenie się w tej sprawie z prośbą o dofinansowanie do Urzędu Marszałkowskiego. Mamy nadzieję, że urzędujący nas nie zawiodą i spełnią swoje obietnice. Liczymy na ścisłą współpracę.
Szanowni Państwo! Naszym celem jest troska o utrzymanie i rozwój linii "46". Ruch kończy działalność, powołując do życia stowarzyszenie. Na podpisanie protokołu założycielskiego zapraszamy w niedzielę 22 kwietnia 2012 do domu parafialnego parafii świętej Katarzyny w Zgierzu przy placu Jana Pawła II 11/13 na godzinę 12.00.

Adam Rembak
Ruch na Rzecz Obrony Linii Tramwajowej "46" i Międzygminnej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim"
 

Inne

Ciekawe artykuły