19 stycznia 2013 r. weszła w życie nowa ustawa o kierujących pojazdami. Zmianie uległy nie tylko zasady zdawania egzaminów, ale także sposób wydawania dokumentów uprawniających do kierowania pojazdami. W myśl nowych przepisów kandydat na kierowcę pierwsze kroki musi skierować do starostwa powiatowego, gdzie składa wniosek o wydanie prawa jazdy. Wówczas do takiego wniosku dołączyć należy orzeczenie lekarskie uprawniające do przystąpienia do kursu na wybraną kategorię oraz aktualną, kolorową fotografię ukazującą głowę w pozycji lewego półprofilu z widocznym lewym uchem. Starostwo, po weryfikacji dokumentów, nada numer identyfikacyjny, zwany „profilem kandydata na kierowcę (PKK)”. Dopiero po jego wyrobieniu kursant może zgłosić się do wybranej autoszkoły i rozpocząć kurs na prawo jazdy, a następnie do wybranego Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego na egzamin państwowy. Profil jest umieszczony w systemie informatycznym, do którego WORD-y powinny mieć pełen dostęp.