Łódź, która stara się o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 r. współpracowała z BBC Word News w celu promocji miasta i jego wielokulturowego charakteru. W ostatnim czasie zrealizowano 3 spoty telewizyjne. Pierwszy film „Art & Fashion” został wyemitowany w europejskiej edycji stacji jesienią 2009 r. Wiosną tego roku dołączyły do niego kolejne dwa klipy: „Ciemna” i „Celebration”.
Badania efektywności kampanii wykazały, że spoty widziało w sumie 15 mln widzów. Koszt emisji pomiędzy 1 kwietnia a 19 maja kosztował łódzki magistrat 154 tys. USD. Miasto nie ukrywa, że kampania skierowana była w szczególności do menedżerów średniego i wyższego szczebla. Ich poziom świadomości o istnieniu Łodzi ukształtował się na poziomie 61%. Miasto wzbudzało w nich pozytywne skojarzenia.
Wcześniej w 2007 i 2008 r. kiedy Łódź zaczynała występować jako kandydat do tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016 wyemitowano spoty kampanii „Would you in Łódź?”. Reklamy zachęcały do odwiedzenia strony internetowej miasta, jak i samej metropolii. Emitowane były w czasie największej oglądalności.