REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Miesiąc później

Wraz z początkiem roku szkolnego o godzinie 4.34 ruszył pierwszy skład EZT Flirt Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej wioząc pasażerów ze stacji Łódź-Widzew do Zgierza. Po kliku latach przerwy powróciły składy pasażerskie na tą trasę, kursując mniej więcej co godzinę w obie strony. 

Ponieważ wraz ze zwiększeniem lub przywróceniem ruchu na niektórych przejazdach tej trasy istniała uzasadniona obawa o bezpieczeństwo kierowców i pieszych, Starostwo Powiatowe w Zgierzu zleciło wykonanie analizy ruchu drogowego, chcąc wystąpić do kolei o zamontowanie zapór na przejeździe na ul. Chełmskiej w Zgierzu. Analiza pokazała, że przez ten przejazd codziennie przejeżdża ok. 5155 pojazdów.

Według danych Komendy Powiatowej Policji w Zgierzu we wrześniu nie doszło w tym miejscu do żadnego wypadku. Ne znaczy to jednak, że kierowcy mogą stracić czujność. – Apeluję do uczestników ruchu o przestrzeganie przepisów, rozwagę i rozsądek – upomina kierowców asp. sztab. Jan Misiak Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego. 

ŁKA z dnia na dzień zyskuje nowych zwolenników, którzy w kilkanaście minut są w stanie przejechać z Widzewa do Zgierza. – Z mediów dowiedziałam się o tym nowym połączeniu – mówi Stanisława Grzegorczyk ze Zgierza, która często odwiedza rodzinę w Łodzi. – Jestem zachwycona, nie tylko komfortem jazdy, ale także szybkością, z jaką mogę dojechać na miejsce. Dawniej, kiedy jechałam odwiedzić rodzinę, to musiałam stracić na dojazd w jedną stronę przynajmniej 1,5 godziny.

Inne

Ciekawe artykuły