W minioną niedzielę w okolicach kościoła św. Katarzyny w Zgierzu zebrano około 600 podpisów pod Apelem do Hanny Zdanowskiej, prezydent Łodzi. Akcję prowadził zawiązany w październiku Komitet Organizacyjny Ruchu na Rzecz Obrony Linii Tramwajowej "46" i Międzygminnej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim.
– Nie wyróżniamy lidera. Działalność rozpoczęli mieszkańcy Łodzi i Ozorkowa. Na razie jest nas kilka osób, ale po niedzielnej akcji dołączyła do nas kolejna, tym razem ze Zgierza – wyjaśnia Adam Rembak.
Treść apelu brzmi następująco:
„My, niżej podpisani, apelujemy o wycofanie się Władz Łodzi z wypowiedzenia porozumienia, na mocy którego funkcjonuje Międzygminna Komunikacja Tramwajowa Sp. z o.o., obsługująca linię relacji Łódź (Chocianowice IKEA) – Ozorków (Cegielniana).
Uważamy, że spółka MKT jest jedynym gwarantem dobrego działania tej niezbędnej nam linii tramwajowej, której obsługi ani MPK Łódź Sp. z o.o., ani busy nie są w stanie zastąpić.
W najbliższy piątek, w święto 11 listopada, zamierzamy nadal zbierać podpisy, tym razem pod innymi kościołami, w zależności od liczby osób jaką będziemy dysponować. Prosimy o dołączenie do nas.”
– Prosimy też o pomoc w dystrybucji Komunikatu oraz powyższego Apelu do podpisu przez społeczeństwo w kioskach i sklepach przy linii na terenie Zgierza – mówi Adam Rembak.
Poniżej treść komunikatu przesłanego do naszej redakcji:
„Serdecznie dziękujemy pasażerom tramwaju 46 i mieszkańcom miejscowości, przez które linia przebiega, za wyrażenie potrzeby jej dalszego funkcjonowania na zasadach porozumienia międzygminnego z 1993 roku i poparcie apelu do Prezydent Łodzi, Pani Hanny Zdanowskiej o wycofanie wypowiedzenia Gminy Miasta Łódź ze spółki Międzygminna Komunikacja Tramwajowa Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi przy ulicy Zgierskiej 256 (zajezdnia Helenówek), operatora linii relacji Łódź (Chocianowice IKEA) – Zgierz – Ozorków (Cegielniana).
Przypominamy, że naszym zdaniem jedynie MKT jest w stanie zagwarantować dalsze sprawne działanie tej niezbędnej nam linii tramwajowej i nie ma żadnych powodów, dla których przewoźnik miałby się zmienić.
Zachęcamy do dalszego podpisywania się pod petycją. Listy, sukcesywnie wykładane w wybranych kioskach i sklepach, zostaną przekazane Władzom Łodzi.
Jednocześnie informujemy, że przygotowujemy odpowiednie pisma do Samorządów, Związków Zawodowych i parlamentarzystów Ziemi Łódzkiej.”