REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Nasi w terenie

Przeprawowa jazda terenowa to jeden z najbardziej wymagających sportów motorowych. Ekstremalnie przebudowane i wyposażone samochody przedzierające się przez tereny, które wydają się niemożliwe do przejechania, to normalny obrazek podczas rajdów przeprawowych. W tym sezonie w najważniejszym cyklu rajdowym w Polsce – COVAL Pucharze Polski OFF-ROAD PL – jedzie dwóch reprezentantów naszego miasta – Zbigniew Waliszewski i jego pilot – Krzysztof Rybicki.
 
Cykl COVAL Pucharu Polski OFF-ROAD PL składa się z trzech rajdów w trzech różnych częściach Polski. Pierwsza runda rozegrana została na Podkarpaciu, druga na Pomorzu, Runda Finałowa zaś odbędzie się w stolicy Warmii i Mazur – w Olsztynie już 1-2 października.
 
Żaden z zawodników nie wie, z czym przyjdzie mu się zmagać. Do samego startu trasy trzymane są w tajemnicy. Przeprawianie się w terenie wymaga więc przygotowania…na wszystko. Wielkie błota, gigantyczne koleiny, strome trawersy, wodne rozlewiska – to wszystko i wiele więcej będą musieli pokonać zawodnicy podczas Rundy Finałowejmówi Grzegorz Surowiec – prezes Polskiego Stowarzyszenia OFF-ROAD – organizatora COVAL Pucharu Polski OFF-ROAD PL.
 
Rywalizacja jest naprawdę ostra. Na start przyjeżdżają najlepsi zawodnicy z całego kraju. Ponieważ COVAL Puchar Polski to cykl rajdowy, utrzymanie się „w czubie” wymaga doskonałej postawy przez cały sezon. Tym większym osiągnięciem trzeba nazwać fakt, że przed Rundą Finałową Waliszewski i Rybicki zajmują dziewiąte miejsce z realnymi szansami na dobre miejsce w pierwszej piątce. W tej chwili załoga przygotowuje się do startu, który już 1-2 października w Olsztynie. Wtedy też dowiemy się, jak poszło Zgierzanom w rywalizacji o tytuł najlepszego zespołu przeprawowych rajdów terenowych w 2010 roku.
 
 
W tym roku rozgrywana jest 10-ta, jubileuszowa edycja Pucharu Polski OFF-ROAD PL. Puchar to najstarszy i najbardziej prestiżowy cykl rajdów 4×4 w Polsce. Sponsorem tytularnym tegorocznych rozgrywek jest firma COVAL, a oficjalna nazwa cyklu to COVAL Puchar Polski OFF-ROAD PL. Puchar Polski OFF-ROAD PL jest organizowany nieprzerwanie od 2001 roku. Od kilku lat załogi rywalizują ze sobą podczas trzech rund. Każda runda składa się rozpoczyna się prologiem, a następnie zawodnicy mają do pokonania dwa etapy: nocny i dzienny. Załogi startujące w Pucharze Polski OFF-ROAD PL są klasyfikowane oddzielnie w każdym etapie rundy według sumy czasów przejazdu (wszystkich odcinków etapu, na których obowiązuje pomiar czasu) oraz z uwzględnieniem regulaminowych kar. Klasyfikacja końcowa dokonywana jest na podstawie sumy punktów z klasyfikacji etapów danej rundy. W Pucharze Polski zawodnicy zmagają się w klasach o różnym stopniu trudności: Extreme i Advanture. Klasa Extreme jest przeznaczona dla najbardziej doświadczonych zawodników. Wymaga odpowiednio przygotowanych samochodów, wyposażonych m.in. w klatki bezpieczeństwa i wyciągarki. Klasa Adventure to już łatwiejsze trasy i samochody konstruowane na bazie samochodów seryjnych z ograniczoną ilością przeróbek.
 
Covar
 COvar
 
Puchar Polski OFF-ROAD PL odbywa się nieprzerwanie od 2001 roku. Organizatorami COVAL Pucharu Polski OFF-ROAD PL są redakcja OFF-ROAD PL Magazyn 4×4 oraz Polskie Stowarzyszenie OFF-ROAD. OFF-ROAD PL Magazyn 4×4 to jedyny w Polsce miesięcznik w całości poświęcony tematyce off-roadowej (samochody terenowe, SUV-y, quady). Magazyn jest obecny na rynku od 1999 roku. Polskie Stowarzyszenie OFF-ROAD powstało w 2008 roku i jest członkiem rzeczywistym Polskiego Związku Motorowego. Zrzesza miłośników polskiego off-roadu i działa na rzecz spopularyzowania tej młodej dyscypliny sportu motorowego.
 

więcej na www.puchar.off-road.pl

Inne

Ciekawe artykuły

Bezpieczna podróż z dzieckiem to podstawa

Masz dziecko i zastanawiasz się jak bezpiecznie poruszać się po drodze, aby zapewnić sobie i dziecku jak największy poziom bezpieczeństwa? Wiesz doskonale, że fotelik samochodowy

Jak wybrać biuro księgowe

Wielu przedsiębiorców prowadzi swoją księgowość samodzielnie. Wymaga to jednak nauki księgowości krok po kroku, a przede wszystkim czasu, który można przeznaczyć na dodatkowy projekt lub