REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Pierwszy FLIRT dla „Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej” już gotowy

Pierwszy pociąg dla „Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej” już wkrótce opuści siedlecki zakład firmy Stadler Polska. Pojazd zostanie wysłany na testy dopuszczające do ruchu. Do końca kwietnia 2014r. do Łodzi trafi sześć pociągów. 15 czerwca „Łódzka Kolej Aglomeracyjna” uruchomi pierwsze połączenie z Łodzi Kaliskiej do Sieradza.

„Łódzka Kolej Aglomeracyjna” zamówiła od producenta, firmy Stadler Polska, 20 pociągów typu FLIRT3. Składy oferują wiele udogodnień dla podróżnych, takich jak biletomaty, klimatyzacja, stojaki na rowery czy gniazdka elektryczne. Pojazdy będą rozwijać maksymalną prędkość 160 km/h i pomieszczą 254 pasażerów. Wyróżniają je niskie koszty eksploatacji oraz zużycie energii, dzięki czemu są też przyjazne dla środowiska. Będą to pierwsze w Polsce pociągi seryjnie wyposażone w Europejski System Sterowania Pociągiem ETCS poziomu 2.

Pociągi produkowane dla „Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej” to pojazdy najnowszej generacji. Wyróżniają je zarówno komfort, wygoda, jak i bezpieczeństwo. Wprowadzamy na tory województwa łódzkiego zupełnie nową jakość podróżowania. „Łódzka Kolej Aglomeracyjna” będzie najnowocześniejszym przewoźnikiem regionalnym w Polsce – powiedział Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego.

Montaż pierwszego pojazdu dla „Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej” właśnie się zakończył. Obecnie przechodzi on testy wewnątrzzakładowe, po których zostanie wysłany na testy dopuszczające do ruchu, prowadzone pod nadzorem certyfikowanej jednostki badawczej.

Produkcja pociągów FLIRT dla „Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej” odbywa się zgodnie z planem. Pierwszy pojazd pomyślnie przechodzi wszystkie testy w naszym siedleckim zakładzie i niebawem wyjedzie na testy typu. Cieszymy się, że już latem mieszkańcy Łodzi będą mogli podróżować naszymi niezawodnymi, komfortowymi pociągami – powiedział Christian Spichiger, wiceprezes wykonawczy Stadler na Europę Środkową.

W fabryce w Siedlcach na różnych etapach produkcji znajdują się kolejne trzy pociągi dla „ŁKA” – w sumie jest to sześć wagonów. Prowadzone są prace związane z instalacją systemu pneumatycznego, montaż elektryczny oraz zabudowa wnętrz pojazdów. Pierwszych 6 zespołów trakcyjnych FLIRT trafi do Łodzi w kwietniu 2014 roku. Kolejnych 10 pojazdów zostanie dostarczonych przewoźnikowi w październiku 2014 roku, a pozostałe 4 – w lutym 2015 roku.

15 czerwca „Łódzka Kolej Aglomeracyjna” rozpocznie pracę przewozową. Pierwszym kierunkiem będzie Sieradz, w kolejnych miesiącach będziemy uruchamiać połączenia z Łodzi także do Zgierza i Łowicza. Jednocześnie będziemy zwiększać liczbę pociągów kursujących po terenie Łodzi – mówi prezes „Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej”, Andrzej Wasilewski.

Kontrakt na dostawę pociągów jest realizowany w ramach projektu pn. „Budowa systemu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej”. Zakłada on także budowę zaplecza technicznego dla taboru. Wartość inwestycji to 457 770 847,00 zł. Projekt jest współfinansowany ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Jego realizacja zakończy się w czerwcu 2015 roku.

 

 

Inne

Ciekawe artykuły

Jak spędzić udany urlop w Gdańsku?

Gdańsk to jeden z najpopularniejszych kierunków, w którym udają się urlopowicze przez cały rok. Położone tuż nad polskim nabrzeżem miasto obfituje w turystyczne atrakcje. Podpowiadamy,

Czym różni się procesor Intel Core i3 od i5?

CPU, centralna jednostka obliczeniowa lub po prostu procesor, to jeden z najbardziej istotnych podzespołów każdego komputera. Jego podstawowe zadanie to interpretowanie wszystkich podejmowanych na urządzeniu