REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Prace na A1 Stryków-Tuszyn pełną parą

Na placu budowy autostrady A1 Stryków-Tuszyn trwa mobilizacja. Obecnie pracuje tu dziennie około 160 osób i 185 maszyn budowlanych. Zaangażowanych jest 37 podwykonawców. W ubiegłym tygodniu wykonywano nasypy i wykopy. Trwały prace nad izolacją połączeń prefabrykatów na przepustach, prace wodno-kanalizacyjne, elektroenergetyczne i telekomunikacyjne, a także pomiary laboratoryjne oraz geodezyjne na wykonanych odcinkach robót. Rozbierane są także, stare wiadukty na węźle „Tuszyn”. Ekspertyzy techniczne wykazały, że znajdują się one w złym stanie i nie nadają się do użytku.  

W ciągu ostatnich dni prowadzony był ciąg dalszy robót ziemnych, wykonywanie kolejnych nasypów i wykopów, układanie prefabrykatów przepustów, palowanie pod obiekty mostowe wykonywanie zbiorników, dróg technologicznych oraz odhumusowanie powierzchni ciągu głównego, prace wodno-kanalizacyjne, elektroenergetyczne i telekomunikacyjne, a także dalsze prace na obiektach inżynierskich.

Budowa 40-kilometrowego odcinka autostrady Stryków Tuszyn ruszyła z dużym opóźnieniem. Początkowo zakładano, że będzie gotowa w sierpniu 2013 r. Budowa rozpoczęła się jednak dopiero w kwietniu tego roku. Najwcześniej nową trasą przejedziemy jesienią 2014 r. Obecnie prace nabierają tempa. Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum, którego liderem jest firma Polimex-Mostostal.  
 
Budowany odcinek połączy węzeł Łódź Północ z istniejącą A1 za Tuszynem w kierunku Piotrkowa Trybunalskiego. Trasa jest brakującym ogniwem autostrady A1 biegnącej z południa na północ kraju. Stanowić też będzie wschodnią obwodnicę Łodzi. Znajdą się na niej cztery węzły: Łódź, Rzgów, Pabianice i Brzeziny. 
 

Inne

Ciekawe artykuły