REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Remont torów do Łowicza może skończyć się wcześniej

Trwa remont linii kolejowej ze Zgierza do Łowicza. Prace prowadzone są obecnie na odcinku od st. Domaniewice do st. Łowicz Przedmieście. Na odcinku Zgierz-Stryków-Głowno tory są już gotowe, a na trasie poruszają się pociągi towarowe. Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o.o. /PNI/, które wygrało przetarg wykonuje roboty w szybkim tempie. Choć umowa zakłada wykonanie prac do końca września to zasadnicze roboty remontowe uda się zakończyć wcześniej, bo w sierpniu. Na wrzesień pozostanie wykonanie prac porządkowo-estetyzacyjnych. Nie wykluczone, że przewoźnicy zdecydują się uruchomić składy pasażerskie jeszcze we wrześniu z początkiem roku szkolnego.

Wymiana torów odbywa się przy użyciu maszyny do potokowej wymiany nawierzchni – PUN produkcji austriackiej firmy Plasser-Theurer. Zbiera ona stare podkłady oraz układa nowe podkłady i szyny. Kolejnymi robotami są: zgrzewanie nowo położonych szyn, zapięcie łapek sprężystych, zbieranie starych szyn, oczyszczanie i uzupełnianie tłucznia oraz regulacja osi toru – mówi Waldemar Matejak – główny inżynier w Zakładzie Mazowieckim PNI. – Średniodziennie PUN-em  wymienialiśmy ok. 1100 metrów torów. Przy sprzyjających warunkach, udało nam się w jednym dniu, wymienić 2100 metrów torów.

W międzyczasie pojawiły się spekulacje, iż zbyt słabo wykonano odwodnienie, a w niektórych miejscach np. w lasach, nie wykopano rowów. 

Naszym zadaniem, które obejmuje  umowa, jest m.in renowacja odwodnienia istniejącego już wcześniej. Inwestycja wykonywana jest zgodnie z projektem, a ten nie przewiduje budowy nowego odwodnienia. Wycięto drzewa i zarośla rosnące w rowach i na ławach torowiska a także oczyszczono dna rowów i oprofilowano skarpy wykopów. Na całym odcinku robót wyremontowaliśmy także już większość z 44 istniejących przejazdów kolejowych, poprawiając zdecydowanie stan ich odwodnienia – pokreśla Krzysztof Pyza, dyrektor techniczny w Zakładzie Mazowieckim PNI.

Po ukończeniu inwestycji pociągi na tej trasie będą mogły poruszać się z prędkością 90 km/h. Umożliwi to przejazd pociągu ze Zgierza do Łowicza w czasie około godziny. Wcześniej ze względu na katastrofalny stan torowiska przejazd odbywał się z prędkością 20 – 30 km/h a na pokonanie tej trasy trzeba było zarezerwować ponad 2,5 h. Z tego względu w 2007 r. przejazdy pasażerskie na tym odcinku zawieszono.

Remont stanowi jedno z zadań  projektu budowy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Inne

Ciekawe artykuły