REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Rusza budowa węzła pod Strykowem

Najpóźniej w czerwcu mają rozpocząć się prace nad budową węzła pod Strykowem, który ma za zadanie w bezkolizyjny sposób połączyć autostrady A1 i A2. Przetarg wygrała firma Budimex, a umowę z GDDGiA została sygnowana 28.05.2010 r. Na inwestycję opiewającą na 370 mln zł złożą się 2 poziomy dróg, 10 wiaduktów (w tym jeden podwieszany w ciągu autostrady A1 nad A2), a także 8 łącznic, 23 przepusty nad autostradą. Kontrakt obejmuje również m.in. budowę dróg dojazdowych, a także wykonanie oświetlenia, systemu łączności autostradowej oraz garażu dla posterunku policji w Obwodzie Utrzymania Autostrady Stryków II. 

Budowa węzła jest kluczowym elementem w przygotowaniach do Mistrzostw Piłkarskich w 2012 r. Konstrukcja połączy bowiem istniejącą autostradę A2 od zachodu i jej planowany dalszy odcinek do Warszawy z biegnącą z północy na południe autostradą A1. Prace nad tą ostatnią na odcinku Stryków-Toruń opóźniają się, ale mają ruszyć latem. Obecnie trwa wycinanie lasów na odcinkach A2 wytyczonych do Warszawy. Skrzyżowanie ma również duże znaczenie dla ruchu międzynarodowego. Połączy bowiem tranzyt z południa Europy do Skandynawii, oraz z Berlina do Moskwy.

Węzeł Stryków ma być gotowy w przyszłym roku, wtedy również zostaną uruchomione prawdopodobnie punkty poboru opłat. Ich część powstaje właśnie na zjazdach na odcinku Konin-Stryków.

Tym samym maleją szanse, aby odcinki autostrad A1 i A2, mające spełniać funkcje obwodnicy Łodzi wyłączyć spod systemu opłat,  o co zabiega w Ministerstwie Infrastruktury, wiceszef łódzkiego sejmiku Michał Kaczmarek z PO.

Drugi węzeł tego typu powstaje w Gliwicach, na przecięciu nitek A1 oraz A4. 

 

Inne

Ciekawe artykuły