REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Szynobus na trasie ŁKA

 W czwartek (18.11.2010 r.) na dworcu Łódź Kaliska pasażerowie kolei i dziennikarze mogli obejrzeć nowoczesny szynobus firmy PESA. Pociągi o podobnych parametrach mają wozić pasażerów w ramach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.  W spotkaniu uczestniczyli również Cezary Grabarczyk, Minister Infrastruktury, Włodzimierz Fisiak, Marszałek Województwa Łódzkiego, Wicemarszałek Witold Stępień, a także Wiceprezydent Łodzi Marcin Bugajski

 W 2012 r. ma być gotowa sieć połączeń kolejowych między ważniejszymi miejscowościami wokół Łodzi (Głowno, Koluszki, Kutno, Łask, Łowicz, Łęczyca, Ozorków, Pabianice, Stryków, Zduńska Wola, Zgierz oraz sama Łódź, w tym lotnisko Reymonta).
 
Połączenia Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, staną się nie tylko sposobem na szybki transport lokalny, ale będą również alternatywą dla transportu kołowego, co w efekcie przyniesie również wymierne korzyści w zakresie ochrony środowiska naturalnegomówił podczas prezentacji Marszałek Fisiak
 
W trakcie spotkania zaprezentowany został także film z przebiegu modernizacji pociągów, które – dzięki pieniądzom z budżetu Województwa Łódzkiego oraz ze środków unijnych – będą wkrótce jeździć na trasach obsługiwanych przez Przewozy Regionalne. – Zakup zmodernizowanych elektrycznych zespołów trakcyjnych w istotny sposób poprawi jakość i komfort podróżowania. Pojazdy dostosowane będą dla podróżnych z ograniczoną mobilnością poprzez montaż podnośników i dostosowaniu przedziałów do przewozu wózkówdodał Wicemarszałek Stępień
 
Pokazane zostały również modele pociągów w barwach, w jakich będą jeździć wszystkie składy będące własnością Województwa Łódzkiego oraz przedstawiono plan kolejnych inwestycji w tabor kolejowy. Po prezentacji wszyscy uczestnicy odjechali szynobusem PESA do Sieradza. 
 
W ramach projektu ŁKA planowany jest zakup trzy- lub czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych do obsługi ruchu pasażerskiego w regionie aglomeracji łódzkiej. Nowoczesny tabor zastąpi wysłużone jednostki będące na stanie przewoźnika kolejowego, co w połączeniu z komplementarnymi projektami wymiany taboru kolejowego wymienionymi wcześniej bezpośrednio wpłynie na jakość oferowanych usług w zakresie bezpieczeństwa, szybkości i komfortu podróżowania. W ramach projektu rozważana jest również koncepcja budowy zaplecza technicznego dla taboru kolejowego na terenie miasta Łodzi. 
W ramach środków z Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013 Oś Priorytetowa I: Infrastruktura Transportowa Województwo Łódzkie mogło też zakupić trzy zmodernizowane zespoły trakcyjne o napędzie elektrycznym. Całkowita wartość projektu wynosi 23 mln 469 tys. zł, z czego 16 mln 107 tys. zł pochodzi z RPO WŁ. 
Województwo Łódzkie w 2010 r. zakupiło też 9 elektrycznych zespołów trakcyjnych, które również będą zmodernizowane. W połowie 2011 r. większość pociągów regionalnych, które kursują na terenie Województwa Łódzkiego obsługiwana będzie nowoczesnym taborem przez co podniesiona zostanie jakość świadczonych usług. 
 

Inne

Ciekawe artykuły

Jakie są zalety opon wielosezonowych?

Liczne zalety opon wielosezonowych sprawiają, iż coraz więcej kierowców wybiera je zamiast tradycyjnego ogumienia sezonowego. Zamiast poświęcać czas i pieniądze na wymianę letnich i zimowych

4 zasady wymiany akumulatora

Słabnący akumulator wysyła czasem sygnały o zbliżającej się śmierci technicznej. Gorzej świecące światła, wyłączenie się wspomagania to tylko przykłady. O tym, że akumulator nie działa,