REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

XXIV Festiwal Muzyka w Starym Klasztorze – Łagiewniki 2012

Zapraszamy do Starego Klasztoru w Łagiewnikach w Łodzi na koncerty muzyki klasycznej. Bilety do nabycia przed wejściem, bądź w Łódzkim Towarzystwie Muzycznym. (Pon-Czw, 9-15:30). Łódź-Łagiewniki, Kościół św. Antoniego, 24.06-26.08.2011 r.
piątki, godz. 19.00.

Szczegółowy program:

KONCERT INAUGURACYJNY – 24 czerwca 2011, godz. 19.00, piątek

Piotr GRAJTER (Łódź) organy
Chór Kameralny VIVID SINGERS (Łódź)
Dawid BER – dyrygent
Witold PAPROCKI – słowo o muzyce
Mieczysław Surzyński (1866-1924)
Improwizacje op. 38 na temat „Święty Boże”
Jan Sebastian Bach (1685-1750)
Fantazja c-moll, BWV 562
Z cyklu „Orgelbüchlein”:
Wenn wir in höchsten Nöthen sein, BWV 641
O Lamm Gottes, unschuldig, BWV 618
O Mensch, bewein’ dein’ Sünde groß, BWV 622
Léon Boëllmann (1862-1897)
Suite Gothique op. 25
Introduction – Choral
Menuet gothique
Prière à Notre Dame
Toccata

*****

Mikołaj Zieleński (ca 1550 – ca 1616)
O gloriosa Domina
Per signum crucis
Jan Sebastian Bach (1685-1750)
Fuga z motetu Singet dem Herrn ein neues Lied, BWV 225
Sergiusz Rachmaninow (1873-1943)
Bohorodice dievo z Vespers op. 37
Josef Rheinberger (1839-1901)
Gloria z Mszy op. 109
Maurice Duruflé (1902-1986)
Ubi Caritas
Vytautas Miskinis (ur. 1954)
Gloria Patri
Paweł Łukaszewski (ur. 1968)
Crucem tuam adoramus, Domine
Marek Jasiński (1949-2010)
Psalm 100 Śpiewajmy Panu

1 lipca 2011, godz. 19.00, piątek
Andrzej CHOROSIŃSKI (Warszawa) – organy
Maciej ŁABECKI (Łódź)- skrzypce
Aleksandra BĘBEN – słowo o muzyce
Jan Sebastian Bach (1685-1750)
Preludium i fuga e-moll, BWV 548
Chaconne z Partity d-moll, BWV 1004
Eugène Ysaÿe (1858-1931)
VI Sonata E-dur op. 27 na skrzypce solo
Niccolo Paganini (1782-1840)
XXIV Kaprys a-moll op. 1
Ferenc Liszt (1811-1886)
Evocation
Johann Ch.H. Rinck (1770-1847)
Floeten Konzert

8 lipca 2011, godz. 19.00, piątek
Roman PERUCKI (Gdańsk) – organy
Mark CAUDLE (Wlk. Brytania) – viola da gamba
Ewa PIASECKA (Łódź) – klawesyn
Małgorzata JABŁONOWSKA – słowo o muzyce
Louis Nicolas Clérambault (1676-1749)
Suite du deuxième ton:
Plein jeu, Duo, Trio, Basse de Cromorne
Flûtes, Récit de Nazard, Caprice sur les grands jeux
Charles Dollé (1710?-1755?)
Pièces de viole z II Suity:
Prélude, Fantaisie
Marin Marais (1656-1728)
Suite d’un Goût Etranger, Pièces de viole, IVème livre (1717):
Feste champêtre (Wiejskie święto)
Le tourbillon (Wicher)
Le badinage (Żarty)
Antoine Forqueray (1672-1745)
La Belmont
La Couperin
Monsieur de Sainte-Colombe le fils (ca 1660-ca 1720)
Allemande, Courante, Sarabande, Fantaisie en rondeau
Jean Baptiste Forqueray (1699-1782)
Pièces de viole (1747) z III Suity:
La Regente
La Morangis ou La Plissay (Chaconne)
Alexandre Guilmant (1837-1911)
Preludium, Adagio et Fugue op. 56
Prière
Marche
 
15 lipca 2011, godz. 19.00, piątek
Istvan ELLA (Budapeszt) – organy
Katalin ELLA (Budapeszt) – mezzosopran
Janusz JANYST – słowo o muzyce
Jan Sebastian Bach (1685-1750)
Preludium i fuga G-dur, BWV 541
Aria z Pasji wg św. Mateusza, BWV 244
Erbarme dich, o Gott
Ferenc Liszt (1811-1886)
Wstęp do Legendy o św. Elżbiecie
Ave maris stella
Choral Nun danket alle Gott
Ave Maria
Jan Sebastian Bach (1685-1750)
Passacaglia i thema fugatum c-moll, BWV 582

22 lipca 2011, godz. 19.00, piątek
Andrzej Mikołaj SZADEJKO (Gdańsk) – organy
Alina RATKOWSKA (Gdańsk) – klawesyn
 Elżbieta STĘPNIK – słowo o muzyce
Johann Gottlieb Goldberg (1727-1756)
Ze zbioru „24 Polonezy we wszystkich tonacjach“:
E-dur, fis-moll, As-dur, F-dur, d-moll
Jan Sebastian Bach (1685-1750)
Preludium i fuga C-dur, BWV 547
Johann Jakob Froberger (1616-1667)
Partita C-dur:
Lamento
Gigue
Courant
Sarabande
Johann Gottlieb Goldberg (1727-1756)
Menuet z wariacjami D-dur
Friedrich Wilhelm Markull (1816-1887)
Sonata F-dur op. 56:
Allegro maestoso
Andantino
Finale. Vivace

29 lipca 2011, godz. 19.00, piątek
Mirosław PIETKIEWICZ (Łódź) – organy
Zespół Muzyki Dawnej UMBRACULUM (Łódź):
Marek NAHAJOWSKI – flety podłużne, kierownik zespołu,
Olga MARACEWICZ – flet traverso,
Joanna DZIDOWSKA – wiolonczela barokowa,
Łukasz PRAJSNAR – klawesyn
Witold PAPROCKI – słowo o muzyce
Johann Pachelbel (1653-1706)
Preludium, fuga i ciaccona d-moll
Mikołaj z Krakowa (XVI w.)
Preambulum in F
Taniec hajducki
Taniec Alia poznanie
Ave Jerarchia
Stanisław Sylwester Szarzyński (XVIII w.)
Sonata triowa D-dur:
Adagio – Allegro – Grave – Allegro – Grave – Allegro – Adagio
Johann Joachim Quantz (1697-1773)
Sonata triowa D-dur:
Grave, Allegro ma non troppo,
Larghetto, Presto
Karl Heinrich Graun (1703-1795)
Sonata triowa op. 1 nr 5 F-dur:
Largo, Poco allegro,
Adagio, Allegro
Jan Sebastian Bach (1685-1750)
Schmücke dich, o liebe Seele, BWV 654
Preludium i fuga f-moll, BWV 534

5 sierpnia 2011, godz. 19.00, piątek
Bartosz JAKUBCZAK (Warszawa) – organy
Piotr PŁAWNER (Berno) – skrzypce
Izabela KLIM (Berno) – wiolonczela
Elżbieta STĘPNIK – słowo o muzyce
Nicolaus Bruhns (1665-1697)
Preludium e-moll
Pięć tańców z Tabulatury Jana z Lublina (XVI w.):
Rex
Jeszcze Marcinie
Hajducki
Ad novem saltus
Szewczyk idzie po ulicy
Grażyna Bacewicz (1909-1969)
II Sonata na skrzypce solo (1958)
Kaprys polski (1949)
Joseph Jongen (1873-1953)
Scherzetto op. 108 nr 1
Ludwig van Beethoven (1770-1827)
Duo C-dur op. 99:
Allegro comodo, Larghetto sostenuto, Rondo
Georg Friedrich Händel (1685-1756)
Passacaglia na skrzypce i wiolonczelę
(opr. J. Halvorsen)
Jan Sebastian Bach (1685-1750)
Toccata i fuga d-moll dorycka, BWV 538

12 sierpnia 2011, godz. 19.00, piątek
Laura CERUTTI (Włochy) – organy
Zespół Muzyki Dawnej LA PASSIONI DELL’ANIMA (Warszawa):
Marcin SOCHAN – skrzypce barokowe,
Kamila KOCZYWĄS – skrzypce barokowe,
Tomasz FRYCZ – wiolonczela barokowa,
Anna KOWALSKA – teorba, lutnia, chitarrone,
Jakub DMEŃSKI – klawesyn, kierownik zespołu
Krystyna PIETRANEK – słowo o muzyce
Andreas Kneller (1649-1724)
Praeludium G-Dur
Johann David Heinichen (1683-1729)
Concerto in F:
Allegro, Larghetto, Allegro
Christian Friedrich Witte (1660-1717)
Ciaccona i fuga e-moll
Giuseppe Brescianello (1690-1758)
Concerto VI, cz. I Allegro*
Giovanni Lorenzo Gregori (1663-1745)
Concerto V op.2*:
Largo, Allegro, Adagio, Allegro
Giulio Taglietti (1660-1718)
Sonata I op.1*:
Preludio, Corrente alla Francese,
Presto, Tempo di Gavotta, Presto
Johann Christoph Pez (1664-1716)
Chaconne F-dur z Uwertury in F*
Peter Morhard (16..-1685)
Meine Seele erhebet den Herren
Guillaume Lasceaux (1740-1831)
Simphonie Concertante

* transkrypcja na organy – Laura Cerutti

*****

François Couperin (1668-1733)
Koncert instrumentalny pod tytułem Apoteoza, skomponowana dla nieśmiertelnej pamięci niezrównanego pana Lully’ego
Lully na Champs Elysées koncertujący z duchami lirycznymi
Aria dla tychże
Przybycie Merkurego na Champs Elysées z zapowiedzią o nadejściu Apolla
Zstąpienie Apolla, który przybywa ofiarować Lully’emu swe skrzypce oraz miejsce na Parnasie
Głosy autorów współczesnych Lully’emu dochodzące z otchłani
Lamenty tychże przeznaczone na flety lub bardzo łagodne skrzypce
Wyniesienie Lully’ego na Parnas
Powitanie Lully’ego przez Corelliego i muzy włoskie
Podziękowanie Lully’ego dla Apollina
Apollo przekonuje Lully’ego i Corelliego, że połączenie stylu francuskiego i włoskiego powinno dać  muzyce doskonałość
Szkic w formie uwertury
Lully i muzy francuskie; Corelli i muzy włoskie
Lully gra temat, Corelli mu akompaniuje
Z kolei Corelli gra temat, Lully akompaniuje
Pokój na Parnasie przyjęty pod warunkiem wniesionym przez muzy francuskie, że jeśli od tego momentu będzie się mówić w ich języku to będzie się wymawiać Sonada, Cantada w taki sam sposób jak się wymawia ballada, serenada etc.
Sonada en trio:
Gravement. Lully i muzy francuskie; Corelli i muzy włoskie Saillie. Vivement
Rondement
 Vivement

19 sierpnia 2011, godz. 19.00, piątek
Bartosz Patryk RZYMAN (Wrocław) – organy
Kameralny Zespół Wokalny ALL’ANTICO (Łódź):
Patrycja CHAŁUPNIK, Marta MALARSKA, Monika MICHALIK – soprany,
Maja SKOBLEWSKA, Małgorzata WÓJCIKOWSKA – alty,
Grzegorz GŁASZCZ, Ireneusz WÓJCIKOWSKI – tenory,
Michał KOTYNIA, Adam SUWALD – basy
Aleksandra BĘBEN – słowo o muzyce
Fray Juan Bermudo, OFM (ca 1510-ca 1560)
Tiento
Jakub Sowa (zm. 1533)
Salve Regina
Georg Böhm (1661-1733)
Allemande z XI Suity a-moll
Giovanni Pierluigi da Palestrina (1525-1594)
Kyrie z Missa brevis
Alma Redemptoris Mater
Ave Maria
Stabat Mater
Marian Sawa (1937-2005)
Pax Vobis (1997)
Lauda anima mea (1996)
Popule meus (1996)
Fresk gregoriański (1995)
Entrada Festiva ((1998)
Preludium Polskie Hejnał wszyscy zaśpiewajmy
Trzy elegie (1995)
Toccata i fuga (2004)

KONCERT ZAMYKAJĄCY
26 sierpnia 2011, godz. 19.00, piątek
Roman LULEK (Lublin) – organy
Adam LULEK (Lublin) – skrzypce
ORKIESTRA POLISH CAMERATA (Łódź)
Marek GŁOWACKI – dyrygent
Janusz JANYST – słowo o muzyce
Georg Friedrich Händel (1685-1756)
Koncert organowy F-dur, op. 4 nr 4
Allegro, Andante, Adagio, Allegro
Antonio Vivaldi (1678-1741)
Sonata c-moll na skrzypce i basso continuo, RV 8:
Preludio – Andante
Allemanda – Allegro
Corrente – Allegro
Jan Sebastian Bach (1685-1750)
Preludium i fuga G-dur, BWV 541
Koncert skrzypcowy E-dur, BWV 1042:
Allegro, Adagio, Allegro
Wolfgang Amadeusz Mozart (1756-1791)
Eine kleine Nachtmusik, KV 525:
Allegro
Romanza – Andante
Menuet – Allegretto
Rondo – Allegro

Inne

Ciekawe artykuły

Kredyt czy pożyczka – co lepsze?

Problemy ze spinaniem domowego budżetu narastają zdecydowanie szybciej niż możliwości radzenia sobie z nimi. Czasami pozornie niegroźna awaria samochodu może skutkować rozdmuchanymi wydatkami, które dokonują

Jak zarządzać wydajnością przedsiębiorstwa w chmurze?

Funkcjonowanie przedsiębiorstwa w warunkach nowoczesnej gospodarki rynkowej warto wspierać innowacjami technologicznymi, które poprawiają wydajność biznesową i umożliwiają redukcję kosztów zarządzania. Ogromny potencjał kryją w sobie

Bezpieczna podróż z dzieckiem to podstawa

Masz dziecko i zastanawiasz się jak bezpiecznie poruszać się po drodze, aby zapewnić sobie i dziecku jak największy poziom bezpieczeństwa? Wiesz doskonale, że fotelik samochodowy

Jak wybrać biuro księgowe

Wielu przedsiębiorców prowadzi swoją księgowość samodzielnie. Wymaga to jednak nauki księgowości krok po kroku, a przede wszystkim czasu, który można przeznaczyć na dodatkowy projekt lub