W ubiegłym tygodniu ruszyła realizacja idei zapewnienia pomocy urzędników poszczególnych samorządów wchodzących w skład naszego powiatu, przy przesyłaniu dokumentów składanych do Wydziału Komunikacji Starostwa Powiatowego w Zgierzu.
Najpierw gminni sekretarze spotkali się z Wojciechem Budziarskim – członkiem Zarządu Powiatu Zgierskiego, odpowiedzialnym za sprawy komunikacji, i nakreślili ramy współpracy pomiędzy urzędami. Kolejnym krokiem było dzisiejsze szkolenie gminnych urzędników poprowadzone przez Naczelnika Wydziału Komunikacji Tomasza Wojciechowskiego i pań, które w starostwie na co dzień zajmują się obsługą klientów. Pracownicy urzędów w mieście Głownie, Ozorkowie oraz Aleksandrowie Łódzkim, Strykowie i gminie Ozorków zostali zapoznani ze wzorami wniosków, wykazami dokumentów niezbędnych do wydania praw jazdy, rejestracji pojazdów oraz wysokością opłat pobieranych za ich wyrobienie. Najprawdopodobniej już od stycznia 2012 r. ich zadaniem będzie zeskanowanie przyniesionych przez mieszkańca gminy dokumentów i przesłanie ich za pomocą szyfrowanego połączenia sieciowego na serwer zgierskiego Wydziału Komunikacji. Tam pracownik starostwa zweryfikuje je i oddzwoni do petenta potwierdzając kompletność dokumentów lub poprosi o ich uzupełnienie. Zostanie także ustalony, dogodny dla mieszkańca termin, w którym zjawi się on w Starostwie Powiatowym w Zgierzu przy ul. Długiej 49 i bez kolejki zostanie obsłużony we wcześniej wskazanym mu „okienku”.
– W ten sposób unikniemy sytuacji, w której klient pokonuje czasem i kilkudziesięciokilometrową drogę do stolicy powiatu i dowiaduje się, że nie może załatwić swojej sprawy, bo nie ma kompletu dokumentów – mówi Wojciech Budziarski.