Zgierska gazeta samorządowa zmienia swoje oblicze. Do punktów sprzedaży trafiło drugie nowe wydanie pisma. Już na pierwszy rzut oka widać zmiany. Odświeżona została pierwsza strona – zaprezentowano nowy logotyp oraz nową szatę graficzną. Podczas gdy nr 6 zapewne wydawany był w pośpiechu, aktualny nr 7 jest już dość bogaty w artykuły oraz fotografie. Stery w nowej gazecie przejęła Dorota Jankiewicz pełniąca obowiązki redaktora naczelnego ITZ (wcześniej rzecznik prasowy UMZ). Zastąpiła na tym miejscu Agatę Drewnicz-Kaczmarek.
"Obiecuję, że zrobię wszystko, by ich (kart – przyp.) zawartość stawała się coraz ciekawsza i atrakcyjniejsza. Nasi dziennikarze będą wszędzie, gdzie dziać się będą rzeczy ważne dla naszego miasta. (…) Mam ambicję, aby ITZ stał się stałym gościem w każdym zgierskim domu" – pisze Dorota Jankiewicz w słowie do czytelników.
Przekształcenia jakie przechodzi ITZ są wynikiem celu jaki wyznaczyła redakcji prezydent Iwona Wieczorek – doprowadzenie gazety do progu rentowości. Redakcja ma na to 3 miesiące. Jeśli ten czas okaże się za krótki, możliwe jest jego wydłużenie. Jedno jest pewne – gazeta nie może być dłużej wydawana w dotychczasowej formie i z dofinansowaniem z budżetu miasta na poziomie 200 tys. zł rocznie.
– Nie po to zapraszałam szefową redakcji pisma Wieluniak na spotkania z redaktorami, aby usłyszeć, że w najlepszym wariancie nasza gazeta przyniesie 100 tys. zł straty – mówi Iwona Wieczorek, prezydent Zgierza. – Skoro inni potrafią zarabiać na wydawaniu gazety to dlaczego ma się to nie udać Ilustrowanemu Tygodnikowi Zgierskiemu? Badania ankietowe, jakie prowadziliśmy wyraźnie wskazują, że mieszkańcy naszego miasta nie chcą, aby ich pieniądze były przeznaczone na wydawanie nierentownej gazety. Wolą, aby za te środki remontowane były choćby drogi – wyjaśnia pani prezydent.
Na razie cena tygodnika pozostaje na niezmienionym poziomie 1,5 zł. Wzrosły za to ceny ogłoszeń. Za najmniejsze ogłoszenie o powierzchni 15,75 cm zapłacimy 20 PLN + VAT. Wcześniej był to koszt 15,75 PLN + VAT. Ceny ogłoszeń kolorowych są trzykrotnie wyższe. Przy dłuższych emisjach możliwość negocjacji ceny oraz wyboru strony.