REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Konsultacje w sprawie kolejowego Y – Igreka

 W Urzędzie Marszałkowskim w Łodzi odbyły się konsultacje dotyczące przebiegu korytarzy linii dużych prędkości na terenie województwa łódzkiego. W spotkaniu, którego gospodarzem był Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego, uczestniczyli m.in. przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi, Urzędu Wojewódzkiego, Urzędu Miasta Łodzi, a także spółek PKP i firmy IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo – wykonawcy studium wykonalności linii dużych prędkości Warszawa – Łódź – Poznań/Wrocław. Zarząd Województwa reprezentował również Marcin Bugajski.

 
Spotkanie w dniu 16.02.2011 r. poprzedziła konferencja prasowa z udziałem marszałka, Zbigniewa Ciemnego, dyrektora Centrum Kolei Dużych Prędkości, i Marcina Wardy, dyrektora IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo. – Dzisiejsze rozmowy dotyczą popularnego „igreka”, czyli przebiegu przez województwo łódzkie korytarzy kolei dużych prędkości, który połączy Łódź z Warszawą oraz Poznaniem i Wrocławiem. Do 2013 r. będziemy znać przebieg trasy. W 2020 r. powinna być gotowa liniazapowiadał marszałek Witold Stępień.
 
Mamy trzy warianty przebiegu traswyjaśniał Marcin Warda, dyrektor firmy IDOM. – Każdy korytarz w opracowaniu ma 20 km szerokości. W trakcie prac nad tworzeniem ostatecznego przebiegu trasy ustalimy, który jej przebieg jest najbardziej korzystny dla środowiska i najmniej kolizyjny z istniejącą infrastrukturą. W ten sposób zostaną sprecyzowane miejsca ich przebiegu i z tych lokalizacji wybrana będzie jedna – ta ostateczna.
 
W trakcie konsultacji szczegółowo został omówiony proponowany przebieg linii dużych prędkości przez województwo łódzkie z uwzględnieniem aspektów środowiskowych i przewidywanych kolizji z istniejącą infrastrukturą drogową i kolejową.
 
Kluczowymi sprawami do wyjaśnienia są sprawy związane z obejściem zbiornika Jeziorsko z podjęciem decyzji, czy zrobić to od północnej, czy południowej strony, a także ominięcie Wzniesień Łódzkich i sieci Natura 2000 mówił dyrektor Warda.
 
Konsultacje przerodziły się w bardzo ożywioną dyskusję, a głównym jej punktem był przebieg linii kolejowej przez Łódź. Jeden z wariantów przedstawionych przez firmą IDOM zakładał zbudowanie obwodnicy wokół Łodzi. To wywołało obawy wśród zebranych, że pociąg może omijać miasto. – Takie rozwiązanie nie wchodzi w gręmówi marszałek Stępień. – Szlak kolei musi przecinać Łódź.
 
Do 28 lutego instytucje i urzędy będą składać uwagi do planów przedstawionych przez IDOM. 15 marca odbędzie się następna konsultacja.

Inne

Ciekawe artykuły

Jakie są zalety opon wielosezonowych?

Liczne zalety opon wielosezonowych sprawiają, iż coraz więcej kierowców wybiera je zamiast tradycyjnego ogumienia sezonowego. Zamiast poświęcać czas i pieniądze na wymianę letnich i zimowych

4 zasady wymiany akumulatora

Słabnący akumulator wysyła czasem sygnały o zbliżającej się śmierci technicznej. Gorzej świecące światła, wyłączenie się wspomagania to tylko przykłady. O tym, że akumulator nie działa,