REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Nowy asfalt na 702 od Zgierza do Piątku

Trwa drugi etap remontu drogi wojewódzkiej nr 702 na północ od Zgierza. Prace polegają na wykonywaniu nakładek bitumicznych i są prowadzone odcinkami. Najpierw rozpoczyna się frezowanie nawierzchni, potem oczyszczenie, skropienie, a następnie ułożenie nowej warstwy ścieralnej z mieszanki mineralno-asfaltowej. Na koniec kładzione jest grubowarstwowe znakowanie poziome.

Pierwszy etap wymiany nawierzchni prowadzony był od 13 czerwca do 15 lipca 2011 r. Prace wykonywane były na odcinku Piątek-Zgierz (miejscowości: Gieczno, Warszyce-Biała, Kolonia Głowa-Dąbrówka). Koszt remontu wyniósł 614256,47 zł

Drugi etap rozpoczął się 17 sierpnia i potrwać ma do 31 października, choć wykonawca zapowiada wcześniejsze zakończenie robót. Prace prowadzoną są na pozostałych fragmentach odcinka Zgierz-Piątek. Koszt robót oszacowano na 730760,22 zł

Remont drogi 702 jest niezbędny z uwagi na liczne spękania oraz ubytki w nawierzchni – mówi Ewa Mnich z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi.

Nasi czytelnicy skarżą się jednak na oznakowanie remontu. – Jechałam od Zgierza w stronę Piątku i po drodze nie widziałam żadnego znaku ostrzegawczego, a w końcu zrywany jest asfalt i pomiędzy jezdniami jest spora różnica w wysokości. Tak nie powinno być  – mówi Magdalena z Proboszczewic.

Przy drodze są ustawione znaki mówiące o trwającym remoncie na drodze 702, nie są one jednak przesuwane przy remoncie poszczególnych jej części. Wierzchnia warstwa zdejmowana jest odcinkami, dopiero po położeniu nowej nakładki na remontowanym odcinku, rozpoczyna się prace na kolejnym – wyjaśnia Ewa Mnich.
 

Inne

Ciekawe artykuły

Przełom technologiczny w klasach szkolnych

Edukacja stoi przed wyzwaniem wdrażania technologii, które zrewolucjonizują sposób nauki i nauczania. Odpowiedzią na te potrzeby są pracownie terminalowe, które zyskują na popularności jako innowacyjne,

Rola Rodziców w nauce angielskiego dla dzieci

W pierwszych krokach edukacyjnej podróży swoich pociech ogromną rolę odgrywają rodzice. Dzięki nauce angielskiego dzieci zdobywają horyzonty, zyskują dostęp do szerszej kultury i komunikacji, a