REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

O czym pamiętać organizując wycieczkę szkolną?

Jednym z najbardziej lubianych przez uczniów aspektów szkoły są wycieczki szkolne. Jak podejść do ich planowania, by wraz z atrakcjami szły w parze bezpieczeństwo oraz dobra organizacja? Na co zwrócić uwagę, by wyjazd okazał się nie tylko rekreacją, ale i wartościowym doświadczeniem dla dzieci?

Różne oczekiwania

Organizacja wycieczek szkolnych to nie lada wyzwanie. Dzieci na ogół oczekują od wycieczek dobrej zabawy, rodzice mają nadzieję, że ich pociechy czegoś się nauczą i zobaczą coś nowego, a nauczyciele martwią się, by wszystko przebiegło bez problemów. To są trzy główne kwestie, których powinniśmy się trzymać, organizując wycieczkę szkolną: rekreacja, edukacja, i nade wszystko, bezpieczeństwo.

Wycieczka z głową

Kwestie bezpieczeństwa trzeba rozpatrzyć w wielu aspektach. Poczynając od prawidłowo sprawdzonego autokaru, co musi zrobić policja, poprzez dobre rozeznanie miejsca docelowego i warunków panujących w ewentualnym miejscu nocowania, na właściwym dostosowaniu atrakcji do wieku i możliwości grupy kończąc. Biuro Turystyczne Horyzont przykłada do kwestii bezpieczeństwa dużą wagę. Należy skrupulatnie przeanalizować każde miejsce, które mamy odwiedzić pod kątem bezpieczeństwa. Pod uwagę należy wziąć warunki sanitarne czy problemy uczniów takie jak choroba lokomocyjna, klaustrofobia, lęk wysokości czy niepełnosprawność, która mogłaby wykluczyć któreś dziecko z jakichś aktywności.

Nauka przez zabawę

Analizowanie bezpieczeństwa będzie nam towarzyszyło przy całym procesie organizacji wycieczek szkolnych. Dlatego planując atrakcje, musimy mieć cały czas na względzie to, by były one właściwie przystosowane do danej grupy dzieci i młodzieży. Warto by w trakcie szkolnych wycieczek dzieci czegoś się nauczyły, zdobyły nowe doświadczenia i wiedzę. Taki wyjazd powinien wnosić merytoryczne treści, ponieważ zwiedzając czy próbując nowych aktywności, dzieci uczą się dużo efektywniej, niż siedząc w szkolnej ławce. Jest to związane z emocjami i ruchem, które towarzyszą dzieciom w trakcie wycieczki. Może być to okazja do nauczenia się czegoś, czego nie da się zorganizować w szkole, np. jazda na nartach, na łyżwach lub warsztaty z biologi, czerpania papieru czy robienia serów.

Czas rekreacji

Niewątpliwie ulubioną częścią wycieczek dla dzieci jest rekreacja, kiedy mogą spędzić razem czas na rozrywce. Tu mogą czaić się różne niebezpieczeństwa, więc powinniśmy zwrócić szczególną uwagę czy jesteśmy w stanie zapewnić pełną opiekę i bezpieczeństwo w ramach danej atrakcji. Kwestia czy podchody, wizyta w parku rozrywki albo ognisko będą bezpieczne, zależy od wielu czynników — miejsca, grupy, właściwego określenia zasad i przygotowania. Ważne, by czas rekreacji był zaplanowany, a tzw. czas wolny był ograniczony do minimum. Organizacja wycieczek szkolnych jest odpowiedzialnym zadaniem. Wiele kwestii należy przemyśleć, zgrać czasowo i wyważyć ile punktów możemy zawrzeć w naszym planie, co pozwoli na to, by wycieczka przebiegła sprawnie i bez problemów, a dzieci i nauczyciele byli zadowoleni.
Inne

Ciekawe artykuły

Kredyt czy pożyczka – co lepsze?

Problemy ze spinaniem domowego budżetu narastają zdecydowanie szybciej niż możliwości radzenia sobie z nimi. Czasami pozornie niegroźna awaria samochodu może skutkować rozdmuchanymi wydatkami, które dokonują

Jak zarządzać wydajnością przedsiębiorstwa w chmurze?

Funkcjonowanie przedsiębiorstwa w warunkach nowoczesnej gospodarki rynkowej warto wspierać innowacjami technologicznymi, które poprawiają wydajność biznesową i umożliwiają redukcję kosztów zarządzania. Ogromny potencjał kryją w sobie

Bezpieczna podróż z dzieckiem to podstawa

Masz dziecko i zastanawiasz się jak bezpiecznie poruszać się po drodze, aby zapewnić sobie i dziecku jak największy poziom bezpieczeństwa? Wiesz doskonale, że fotelik samochodowy

Jak wybrać biuro księgowe

Wielu przedsiębiorców prowadzi swoją księgowość samodzielnie. Wymaga to jednak nauki księgowości krok po kroku, a przede wszystkim czasu, który można przeznaczyć na dodatkowy projekt lub